Benieuwd wat Kooi Camerabewaking voor je kan betekenen? We kijken graag samen naar een passende oplossing om je locatie te beveiligingen. Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op wanneer het jou het beste uitkomt.
Wij adviseren je graag over de mogelijkheden en maken geheel vrijblijvend een offerte voor je op. Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op wanneer het jou het beste uitkomt.
Terwijl in het Belgische Lommel 12 enorme windturbines verrijzen, bouwt turbine gigant Nordex in Beerse ook op kleinere schaal. Hier komen twee turbines van ieder 130 meter hoog op het terrein van baksteenproducent Wienerberger. “Een enorm uitdagend terrein,” vertelt sales manager Patrick de Leeuw van Kooi Camerabewaking. Zes UFO’s moeten nu toezien op een veilig en voorspoedig bouwproces.
Vrachtwagens en heftrucks rijden af en aan op het immense terrein van Wienenberger Beerse waar zandafgraving plaatsvindt en keramische bouwmaterialen worden geproduceerd. “Het is een uitdagend terrein,” zegt sitemanager Alex Jidovu met gevoel voor understatement. Beerse is zijn vierde project waarin hij met Kooi samenwerkt. “Ik hou van de manier waarom Kooi de zaken aanpakt.” Niet alleen kent dit terrein meerdere toegangswegen, ook is het een constant komen en gaan van transportwagens en ander zwaar materieel. “Het terrein wordt al beveiligd door vaste camera’s van onze klant. Dus we verwachten geen diefstal in die zin. De camera’s van Kooi zetten we in voor traffic management. Er is zoveel intensief verkeer dat we gewoon ongelukken willen voorkomen.”
Naast het alledaagse drukte voor Wienenberger is er ook het verkeer voor de bouw van de turbines bijgekomen. Extra drukte dus en Nordex neemt hierin zijn verantwoordelijkheid. Patrick: “Op basis van de plattegrond van het terrein hebben we een plan gemaakt waar onze Units For Observation (UFO) moeten komen. Eén bij het kantoor, één bij turbine 1 en twee bij turbine 2. Tot slot komen nog twee camera’s bij de inrijweg. Hier komt een keerpunt van rijplaten voor grote vrachtwagens en materiaalopslag.” Samen met chauffeur Barry van transportbedrijf Koster laadt Patrick de UFO’s en powerboxen uit en zet hij ze precies op de juiste plek.
Patrick de Leeuw en chauffeur Barry overleggen over de juiste plek om de UFO te plaatsen.
Nadat verbinding is gemaakt met het Kooi Alarm Center is de UFO ‘in de lucht’ en komen de beelden binnen. “Het gaat ons natuurlijk ook om het beschermen van de materialen op de bouwplaats,” legt Patrick uit. “Diefstal van koperen leidingen is aan de orde van de dag. Maar de nevenschade is vele malen groter dan de diefstal. Projecten komen stil te liggen als het materiaal ontbreek. Daarom verloopt de bouw van turbines uiterst planmatig. Een kraan met bemanning kost zo’n 5000 euro per dag. Onze camera’s moeten incidenten voorkomen die nodeloze en dure vertraging in de hand werken.”