Wij bellen je graag op een tijd die jou goed uitkomt en kijken graag samen naar een passende oplossing om je locatie te beveiligingen. Vul hieronder je gegevens in.
Wij adviseren je graag over de mogelijkheden en maken geheel vrijblijvend een offerte voor je op. Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op wanneer het jou het beste uitkomt.
Het aantal UFO’s dat bouwplaatsen, windmolenparken en zonnevelden in Europa bewaakt is de grens van 5.000 gepasseerd. Daarmee mag Kooi zich Europees marktleider in mobiele camerabewaking noemen. Bijzonder is dat het onderhoud aan de Units For Observation (UFO) grotendeels op afstand gebeurt. “Ik schat in dat we 80% remote oplossen en dat 20% fysiek door een monteur gebeurt,” aldus Support Engineer Patrick Knol. “En dat scheelt heel wat CO2-uitstoot in vervoer.”
De kracht van de UFO bevindt zich binnenin. In de telefooncelvormige unit zit een speciale controller vol software die Patrick en zijn collega’s in staat stelt om bijna alles op afstand te monitoren én op te lossen. “Ook in gebieden met weinig verbinding, kunnen we onze UFO’s op afstand overnemen.” De controller in de UFO is volgens Patrick uniek. “De meeste systemen voor mobiele camerabeveiliging maken gebruik van een inkoopmodem. Die gebruiken dan de instellingen en mogelijkheden van zo’n modem. Wij hebben in eigen huis deze controller ontworpen. Het kent dan ook geen enkel geheim voor ons.”
Hierdoor kunnen de Support Engineers op afstand alle data van de systemen meten zoals laadspanning en batterijstatus. Maar ze kunnen ook de camera of speaker herstarten en de camera en modemverbinding configureren. Patrick: “Als een UFO offline gaat, kunnen we deze een nieuwe simkaart toewijzen en daarmee herstarten en online krijgen.”
Op de foto: Support Engineer Patrick Knol kan de meeste technische issues op afstand oplossen.
Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan geeft UFO-controller alle benodigde data door. Is de camera offline? Doet de speaker het niet? Is de batterijspanning laag? Ligt de stekker eruit? “Allemaal mogelijke meldingen die we kunnen oplossen zonder dat de klant er last van heeft,” vertelt Patrick. “Ik schat in dat we 80% remote oplossen en 20% fysiek door een monteur. Dat is dan nodig als de camera fysiek uitgevallen is of niet meer bestuurbaar is. Softwarematig kunnen we alles wel oplossen.”
Door deze manier van werken zijn er slechts 8 service engineers nodig om de UFO’s in het grote verspreidingsgebied te onderhouden. Tot aan Spanje en Sicilië toe. Patrick: “Dat mag je gerust uniek noemen. Onze UFO’s zijn duurzame producten omdat er voor het onderhoud nauwelijks kilometers te hoeven worden gemaakt. Dat bespaart flink wat CO2-uitstoot.”